Få din egna "sök-sida"

Jag fick en fråga hur man får en egen lista på sökord som jag visade i ett tidigare inlägg och jag tänkte visa hur man gör. Det är faktiskt superlätt.

Börja med att gå in på http://www.google.se/analytics/
Klicka sedan på 'Gå till Analytics'.


Om du inte har ett google-konto så kan du logga in med det kontot du har på youtube (har jag för mig), bara skriv in mejlen du har inskriven på youtube och lösenordet. Om detta inte skulle funka kan du skapa ett nytt konto.


Leta rätt på 'Lägg till webbplatsprofil' och klicka länken.


Nu kommer du till denna sida som visas på bilden under.
Se till att du har i klickat att du vill lägga till en ny domän, skriv i webbadressen och klicka på slutför.


Nu behöver du inte bry dig så mycket vad det står och liknande, bara kopiera koden.


Gå sedan in på din blogg och på 'Kodmallar'.


Klistra in koden innan </head> och klicka på 'Spara kodmall'.


Gör nu detta på de andra sidorna också.


KLART!

Nu borde det se ut ungefär såhär på analystic-sidan:

Det kan vara en trekant framför status i början, men det är bara för att bloggen "undersöks" fortfarande och det försvinner snart. Nu går du bara in på 'Visa rapport' och så kan du hitta en massa olika tabeller och liknande i menyerna som berättar en massa om dina läsare.


(För att hitta till just "sök-sidan" går du in på 'Trafikkällor' och sedan på 'Sökord'.)


Hoppas ni fattade något sådär halvt av vad jag just försökte förklara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0