"Med tiden lär man sig"

Mina handleder är ett mysterium (speciellt höger). De gör ont väldigt ofta (och det har blivit värre nu när jag sitter så mycket vid datorn i skolan) och det enda som, hjälper när det gör ont är tryck. Det är jätte sjukt, så fort det gör ont behöver jag bara "hålla om" handleden så försvinner smärtan. Men om jag slutar hålla om den så kommer smärtan tillbaka snabbare än en speedad kanin.

Och jag har varit hos läkare och kollat. Jag har tagit blodprov för de flesta olika ledsjukdommar och liknande, rönktast och gått till sjukgymnast och ingen har en aning om vad det kan vara. Alla tester visar OK. Det enda de lyckats lösa är smärtan antagligen har något att göra med att mina handleder knakar. När jag vrider dem så knäpper det eller knakar, ganska högt. (Kan vara väldigt roligt att skrämma folk som aldrig hört mina knäckande handleder innan.)

Men med tiden lär man sig. Nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och börjat linda in handen när det gör som indast (och ibland när jag sitter vid datorn). Nu ska jag bara lära mig att göra detta i skolan också.


Någon som har en aning om vad detta kan vara, eller har liknande?
I så fall kanske vi kan lida tillsammans?

Kommentarer
Postat av: Celia

Sv :Tackar :D



JObbigt problem

2010-09-13 @ 20:58:38
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

sv. ja att vara nominerad är verkligen kul nog, att vinna vore en bonus :)

2010-09-13 @ 22:12:56
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0