Minikanin

Min lille Chip blir så mini, mini efter ett bad. Det är verkligen bara päls på lillen och det ser man när han blir blöt.

 

Jaja, nu syns det inte sådär jätte bra på bilden, men liten det blev han.

Anledningen till bad idag var helt enkelt den att han var smuttsig. Han är ju väldigt vit vilket har lett till att hans tassar började bli lite gula från kissfläckar och sedan så ser man lättare vart tovorna är och vart skinnet börjar (så ska man klippa bort tovor är detta ett skitbra sätt ifall man är rädd för att klippa stackarn).

 

Men jag brukar inte bada honom så ofta, tycker ändå att han sköter ett fint jobb med att hålla sig själv ren + jag tycker att han ska få vara "naturlig". Inte hålla på med massa schampoo och grejer (även om jag använder milt djurschampo).


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Haha nej vilken söt kanin! :D

2010-05-30 @ 23:07:40
URL: http://seriousbusiness.devote.se
Postat av: Mamma Jessica

Gud vad söt kanin :) Vad är det för ras?

2010-06-03 @ 10:05:47
URL: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0