"Man ska aldrig säga hej...

Förens man är över ån." Eller hur det nu man säger?

Jag fick lära mig igår att det stämmer väldigt bra i alla fall. För efter ett förslag från mamma, efter att min feber stigit yttligare någon grad, så gick jag och tog en kall dusch vilket var himelskt! Febern nästan försvann och jag hade inte ont någon stans (och hostan var helt okej). Självklart, mitt dumhuvud, sa jag "Åh jag mår så mycket bättre nu! Jag tror jag börjar bli frisk".

Ha! De orden fick jag snabbt äta upp.
För självklart några timmar när jag skulle sova så kom hostan tillbaka, värre än någonsin och flera gånger fick jag spy för jag hostade så många gånger. Inte fräscht. Inte ens hostmedicinen funkade. Men jag lyckades somna tillslut jag med. Vid 5 på morgonen!?

Det känns i lungorna och ryggen av allt hostandes idag kan jag lova.


Så nu vet ni det små barn. Säg aldrig, aldrig någonsin, att du är frisk. Du får bara tillbaka det sju resor värre.

Sitter inte vid min dator, så det fick bli en gammal bild från arkivet. Passade ju bra in och allt.


Kommentarer
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

nej det är inte det roliggaste :) men man får bara göra det helt enkelte ;D

2010-05-08 @ 12:18:22
URL: http://myzaans.se
Postat av: Hanne

Vet hur det känns med hostan. Får en sådan omgång ungefär en gång om året som håller i sig en vecka. Då går jag på hostmedicin (Bromhexin) och astmamedicin (Bricanyl & Pulmicort). Brukar fungera. Testa att typ sitta upp och sova. Brukar fungera för mig.

2010-05-09 @ 00:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0