Som liten var jag konstig

Till och med konstigare än nu.

Min lillasyster gjorde precis mockarutor, eller kärleksmums som så många kallar dem. Men för oss här hemma heter de mockarutor. Skit sak samma, när jag var liten fattade inte jag att de kallades mockarutor pga kaffet i glasyren utan vet ni varför jag trodde de hade ordet mocka i sig?

Jo jag är ju uppvuxen på en bondgård och ni vet ju att man brukar kalla kossans bajs för ko-mockor, eller bara mockor? Som liten trodde alltså jag att det kallades mocka-rutor pga av att kakorna var bruna som bajs. Och jag tyckte alla vuxna var helt korkade för de kallade dem mockarutor, jag menar varför vill man döpa något efter bajs, speciellt något så gott?!

Inte så lätt att veta allt här i världen kanske? Haha.

 

Bajskakor?

Inte min bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0