Jag vågar inte somna

Enda sedan sommarlovet började så har jag haft problem med sömnen, eller inte sömnen egentligen utan drömmarna!

När skolan fortfarande var så sov jag antningen väldigt hårt för jag var så utpumpad på energi, sov i stort sätt inget alls och var övertrött dagen efter eller så fick jag ta sömnpiller för att kunna somna och då sov jag så hårt och djupt att inte ens en atombom kunde väcka mig.

Men nu får jag "naturlig" sömn och sover egentligen så mycket bättre utan stressen och pressen, men då får jag en massa drömmar! Inget fel på drömmar egentligen, men efter att knappt ha drömt några drömmar under en hel termin till att drömma varje natt är lite skrämmande faktikst.

Och varför måste 75% av alla drömmar vara mardrömmar? Jag vaknar ju för guds skull varje morgon i lite sådär halvpanik. Uscha.

Någon som kan komma med tips, eller kanske lida med mig?


Nej usch, jag vill verkligen inte somna. Trots att jag är jätte trött! Men jag vet ju att jag kommer drömma en massa jobbigt ifall jag somnar.

Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Glömt säga att du är fin i din blonda kalufs =)

2010-06-22 @ 08:54:48
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: MyzaaN

sv ja programet hette så :P

2010-06-22 @ 11:55:27
URL: http://myzaans.se
Postat av: Lollo

Hörde att om man äter precis innan man lägger sig så drömmer man lättare och om man äter mjölkprodukter så blir det oftast mardrömmar vet inte om det stämmer men iaf :P så du får väll undvika att äta innan du lägger dig så kanske det hjälper :P

2010-06-22 @ 16:59:10
Postat av: Lina -Zooda-

Lollo: Läskigt värre det du skriver! Dock kan jag inte komma på att jag ätit precis innan jag gått och lagt mig, men får väl vara extra noga att INTE göra det nu då ;)

2010-06-22 @ 17:25:32
URL: http://zooda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0