Intelligence is relative

Burn After Reading
2008
Komedi
Andra gången jag ser denna och den var inte bättre denna gången heller. Om du frågar mig så tycker jag knappast den ska klassas som komedi, eller ja vad skulle den annars klassas som? Den passar ju inget egentligen.

Jaja skit sak samma. Den är ganska tråkig, det var det jag ville komma till. Speciellt början. Herregud den börjar ju aldrig! Och man fattar inget i början. Bara en massa människor som man inte fattar vad de har gemensamt och den är så fruktansvärt seg.

Dock mitt i filmen så "startar" den äntligen och den chockar en helt klart. Man är verkligen inte berädd på att det som händer ska hända (ja jag kan inte säga vad som händer för då förstör jag exakt hela filmen) och äntligen börjar man fatta vad allt folk har gemensamt och vad som faktiskt händer i filmen.

Ingen film jag direkt rekomenderar. Det finns ju säkert människor som tycker den är jätte roligt (smaken är som baken säger man ju), men enligt mig så är det inte en film som är särskillt sevärd.




När CIA-agenten Osbourne Cox får sparken bestämmer
han sig för att skriva sina memoarer. Samtidigt har
hans fru en affär med Harry Pfarrer, en man som
jobbar på finansdepartementet, är olyckligt gift,
och har ett hemligt projekt i källaren. Av en
olyckshändelse hamnar Osbournes memoarer i
händerna på gymtränaren Chad, som tillsammans
med sin kompanjon Linda, planerar att sälja
informationen till ryssarna för att kunna betala Lindas
planerade skönhetsoperationer. Linda nätdejtar, vilket
också Harry Pfarrer gör, vid sidan av sitt förhållande,
och självklart träffas de. Snart är allt en enda röra och
ingen vet vad som händer. Frågan alla ställer sig är:
vad vet och vad gör CIA med allt detta?

Kommentarer
Postat av: Faster

Oj! Orkade du dig igenom hela filmen - två gånger till och med? Jag brukar aldrig sluta titta på film mitt i, men den där filmen var så vansinnigt tråkig att jag faktiskt stängde av efter 40 minuter. Totalt slöseri på tid och pengar om du frågar mig.

2010-01-03 @ 12:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0