Fem sanningar

Förlåt för super usel uppdatering idag, men jag har haft mina skäl om man säger så.


Vilka känner sig manade för att köra fem sanningar?
De som känner sig manade lägger upp detta på bloggen.

Självförtroende: Oj den är dålig den, faktiskt. Mitt självförtroende är ungefär lika stort som ett sandkorn, dock måste jag erkänna att den har blivit något bättre det sista året. Kanske inte så mycket, men liiite. Och det är faktiskt tack vare bloggen. Jag har vågat vara mer ärlig både mot mig själv och andra och jag vågar säga mer vad jag tänker och tycker. Sen tror jag det har mycket med åldern att göra. Jag har mognat en del sen ett år tillbaka och jag har börjat lära känna mig själv på ett helt annat sätt. Fast jag måste vara ärlig och säga att jag har mycket kvar att jobba på när det gäler självförtroendet.

Stil:
Jag har nog ingen stil, jag kör på min egna stil antar jag. Det är nog svårt att ha en ”stil” när man är pank hela tiden och aldrig har råd att köpa kläder. Jag menar det är ju inte så att jag kan uppdatera min garderob precis, haha.

Musik: Ja vad ska jag säga om den? Jag lyssnar helt på vad jag känner för och det är olika dag för dag och beror mycket på vad jag är på för humör. Glad/Sprallig/Fest-humör, då blir det mycket ”MTV-pop”. Alltså sådant som går på radion och tvn mycket. Ledsen/depp-humör, ja då blir det mer ”hård” musik. Typ bullet for my valentine och sådant. Fast något som nästan alltid funkar att lyssna på är 30 sekonds to mars, evanescence, flyleaf, fall out boy och him.

Rädslor: NÅLAR. Haha, det vet väll alla redan om va? Det är nog det värsta jag vet, jag vet inte hur det kommer sig men jag är fruktansvärt rädd för dem. Fast sen är jag ganska rädd för allt. (Jag måste nog klassas som den räddaste människan i världen) Jag har lite smått tandläkar- och läkarskräck (fast det kanske inte är så konstigt, trotts allt har jag inte direkt så vidare positiva minnen från de ställerna), jag är rädd för höjder, rädd för döden, rädd för allt i stort sätt. Men om jag måste välja de värsta rädslorna så är det helt klart nålar och ensamhet, alltså att bli lämnad. Typ att alla vänner lämnar mig och ingen vill ha mig längre.

Drömmar:
Se världen och släppa en bok först och främst, sen flytta till Australien (gärna bo i tyskland och england ett tag innan det med), få ett bra jobb och hitta någon jag älskar. Ganska tråkiga drömmar kanske, men då blir man inte besviken i alla fall.

Kommentarer
Postat av: johanna

Kul att läsa :)

synd att du inte har ett bra självförtroende, du är väldigt söt! men tänk på att öva upp självkänslan först. Sen kommer sjävlförtroendet gratis med den :)

:*

2010-01-14 @ 14:15:33
URL: http://jhoannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0