Bloggtips á la Zooda -Del 2-

Ja jag har ju ändå inget vettigare för mig att göra.

Del 2

:D :) :( :O :P - Försök inte ens använda dem. (Jag vet att jag har gjort det några gånger så måste ta till mig av detta!) Det finns inget värre än att läsa en massa text med smileys. Det känns jobbigt och oseriöst att läsa en text insprängt med :) :O :P :D >< osv...  Sen måste man tänka på att smileys kan betyda olika för vissa, att de ändras med tiden, det kommer nya som kanske inte alla känner igen och att det kan finnas lite äldre läsare som inte förstår smileys över huvudtaget.

Men jag vet att det är svårt att ge upp de små "gubbarna". Själv är jag en smiley-knarkare så det bara skriker om det! (Ni ska se mig när jag skriver på msn, speciellt för något år sedan. Det var mer "gubbar" än text många gånger.) Men på bloggen försöker jag verkligen att inte ta med en massa smileys och skriva mera "neutralt".

Vad tycker ni om smileysarna?

Kommentarer
Postat av: Petra

fin blogg du har

2010-01-25 @ 15:23:36
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag använde också rätt mycket smileysar i början, men det gör det lite oseriöst tycker jag. Använder nästan aldrig smileysar längre



Puss & Kram

2010-01-26 @ 07:44:18
URL: http://thankful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0