Bloggtips á la Zooda -Del 1-

Jag är väl kanske fel person att skapa en bloggskola med tanke på att jag inte har så många läsare, men tyckte det var en rolig sak efter att jag fått önskemål om det. Så jag testar.


Del 1


Börja med på att tänka på hur du skriver. Alla gör stavfel ibland och så, sånt händer, men tänk på att inte göra det för ofta. Det kan bli väldigt jobbigt att läsa stavlfel om och om igen, och det kan även få koncentrationen att gå från textens innehåll och syfte till just stavfelet.

För att slippa dessa stavfel kan man lätt söka på just de ord man är osäker på på google (eller liknande) eftersom den har en viss rättstavning. I allra bästa fall ska/kan man göra inlägget först i Words (eller liknande program) och sedan helt enkelt kopiera in det.

Ex.

Kommentarer
Postat av: Em.

DEN VIKTIGASTE GREJEN PÅ EN BLOGG!

Orka läsa en blogg där allt står i en mening eller med smilisar i texten + stavfel på detta. Då klickar jag iväg fort som fn.

2010-01-24 @ 19:56:43
URL: http://rawsienna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0