Mardrömmar

Jag håller på att bli galen! Jag hade en dröm jag drömde om och om igen för några år sedan som var skitjobbig men sen bara försvann den. Tänkte att den aldrig mer skulle komma tillbaka, men vad händer? Jo jag drömmer den inatt igen!

Den är alltid lite anorlunda, men endå väldigt lik varje gång. Jag är i stort sett alltid några år yngre än vad jag är nu, typ 10-13 år. Av någon anledning så går jag från skolan (lilla vägen), alltså ni som känner till korsberga så går jag badhusvägen. Idag så stannade jag och plockade några blommor vid skolan eftersom det blivit vår och det var fullt med vitsippor. Inget konstigt och jag går vidare. Sen när jag kommer ner nästan till den där svängen av vägen så kommer en katt fram.

En grå ilsken katt som är skitstor, typ storleken av en liten hund. Och en katt, vad kan den göra liksom? Så jag fortsätter framåt och försöker att undvika att titta på katten när den helt plötsligt blir rosenrasande på mig och bestämmer att attackera mig. Så den springer fram och försöker bitas och klösas. Jag flyr tillbaka upp för backen i panik (tänk på att katten är inte direkt liten) och då stannar katten där nere. Men så fort jag försöker närma mig kröken så blir han totalt galen igen! I drömmen så går det inte att gå den stora vägen hem (vet inte varför, den kanske inte existerar i drömmen?) så jag måste verkligen förbi katten men kan inte.

Så jag står där, fightas med ett gäng med blommor och en plastpåse med något innehåll (vet inte varför, men jag håller nästan alltid i en plastpåse med något litet och tungt inuti) mot katten. Katten vägrar ge sig så tillslut står jag uppe i backen. Jag är totalt livrädd för katten och är skitledsen för allt jag bara vill är hem. Så det slutar med att jag står och gråter i backen för att jag inte lyckas komma hem och katten står där nere och hånler åt mig med lysande gula ögon.

Sen när jag vaknar är räddslan kvar i kroppen och jag känner mig jätte ledsen, precis som om jag stått där i backen och bara ville hem på riktigt.

Jag fattar ingenting, men den måste ju nästan betyda något då jag drömt den innan. Men vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0