Alla hjärtans dag -Ett hatobjekt

Ni får ursäkta ifall jag låter negativ och bitter, men finns det någon fjantigare dag än alla hjärtans dag?

Folk blir tjuriga för att deras pojkvänn/flickvänn glömde denna otroligt viktiga dag och folk får ångest och panik för de vet inte vad de ska köpa till deras pojkvänner/flickvänner. Sen ska det tittas på 25 olika kärleksfilmer som bara ger dig ågenst och depressioner eftersom livet inte är sådär vackert på rikitigt och så ska det ätas geléhjärtan och choklad format som hjärtan.

Vad är meningen med detta?

Detta är den mest meningslösa dagen på hela året, inte ens någon dag att fira. Visst, det är jätte bra att man ska tänka lite extra på sin älskade, men kan man inte göra det varje dag istället? Varför behöver man en särskild dag för att visa "Jag älskar dig"? Varför inte ge rosor, chokladhjärtan, geléhjärtan, presenter osv lite spontant under året? Överraska den du älskar?

Och kom inte och säg "När du blir kär kommer du inte tycka likadant", jag har redan fått höra det och tycker det är helt löjligt. Visst kommer jag bli glad ifall min pojkvänn skulle komma med blommor till mig, men det skulle jag bli vilken dag som helst.

Var mer spontata och överraska lite oftare och skit i denna fjantdag säger jag!


Kommentarer
Postat av: Faster

Helt rätt! Varför skulle jag fira en dag som någon bara placerat i almanackan? Nej - vi satsar på att fira våra egna dagar och på att vara spontana under året istället.

2010-02-14 @ 10:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0