Är det skamligt att må dåligt?

Ja tydligen, men vad som är mer skamligt är att prata om det. För det är ju en synd att göra det, eller hur?
Men vad är det som är så fel med att prata? För jag är säker på att det åtminstone finns en person här i världen som kan lyssna på dig och som faktiskt bryr sig. Eller hur? Men vad är det då som gör det så fel med att bara säga "Jag mår riktigt jäkla skit, kan vi prata?" Vad är det som tar emot?

Är man rädd att folk ska tycka att man är en sämre människa för att man mår/mått dåligt? Ja jag vet faktiskt inte. Men i dagens samhälle är det meningen att alla ska hålla en god min, vara tyst och le i alla fall. Och jag är inte bättre än någon annan. Jag är gärna "min roll" här i samhället och spelar med, fast att jag kanske inte vill men jag spelar med.

Och jag kan också tycka det är skitjobbigt att prata om hur jag mår och ibland gärna hålla det för mig själv, trots att det bara kommer att göra saken värre. Dock har jag ingen som helst problem med att berätta hur jag mådde. Mycket konstigt det där.

Jag tycker att vi ska sluta ta folk för givet och faktiskt fråga dem i omgivningen hur de mår. Bara ett "Hej" eller "Hej hur är det?" kan göra stor skillnad, faktiskt! Även om det är en människa med ett stort leende så kan den ha en mörk hemlighet. Tänk på det.

Så, med det ur systemet så går jag och lägger mig. God natt, och ta hand om varandra för guds skull!

Kommentarer
Postat av: sabina

jag tror alla har mått dåligt någon gång. Men att prata om sina innersta känslor kan vara att blotta sig på värre sätt än att vara naken

2010-04-24 @ 09:42:53
URL: http://chahina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0