The X-Files ljudet

Låtar och ljud till skräck filmer och läskiga serier ska ju vara läskiga, det vet ju alla.
Tyvärr så tycker jag egentligen inte att någon lyckas särskillt bra med det men några som ändå lyckats rätt bra är dom som gjorde The X-files låten (eller Akriv X som det heter på svenska)
Usch!
Okej den är ju inte särksillt läskig eller så egentligen. Men när jag var mindre så var jag grymt lättskrämd när det gäller film & tv (vilket har ändrats lite) och jag såg något från den serien och blev rädd. Sen har det hängt med hela livet! Det spelar ingen roll hur många gånger jag hör den, eller om det så är mitt på dagen. Jag får ändå kalla kårar längs ryggen och måste stänga av ljudet för det är så obehagligt.

Jag fattar inte hur det kan hänga med mig än i dag. Jag kommer ju inte ens ihåg vad jag blev rädd för, jag bara kommer ihåg ljudet.

(varför skriver jag om detta? för jag råkade höra ljudet idag och fick lite panik för jag inte kunde stänga av ljudet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0