God morgon föresten!

Det kan ju vara bra att säga kanske?
Jag har faktiskt bara varit upp i ca 1 timme. Jag ser totalt nyvaken och helt sliten. Ungefär som om jag varit på fest de senaste 3 veckorna och inte kommit hem förens nu för att sova lite. Men så är inte fallet. Jag råkade somna i soffan inatt och vaknade vid 05:33 och gick och la mig i min säng. Sen så har jag en massa spray och liknande i håret vilket gör att om man somnar med det så ser man mer risig ut än någonsin!
(Jag hittade en gammal cam från våran gammla dator föresten. Den är bara sådär 9 år nu.)



Endel kanske undrar varför jag lägger upp endel helt udda bilder och kanske en aning osmickrande bilder på mig här på bloggen.
Därför att livet är så?
Livet är inte rosaskimmrande och vackert 24/7 som alla dessa andra bloggare försöker få det att se ut. Jag tar inte ut det bästa och roligaste ur mitt liv och skriver om.

Endel bloggar som är "kända" (det spelar ingen roll ifall de skulle vinna nobelpriset, du kan inte bli känd via en blogg enligt mig) få det ju att låta som att hela deras liv är en enda stor fest, deras kläder och hår ser alltid perfekta ut och hela livet är allmänt perfekt. Men det är ju inte så det är.

Även de har tråkigt, även de har dåliga dagar, även de har "bad hair"-dag, även de har har slit och släng kläder ibland och även de mår skit eller är deppiga. De vill inte erkänna det helt enkelt eftersom de ska vara förbilder och visa att livet är perfekt! Fast jag tror att de missat att livet är precis tvärt om och det är därför livet är så underbart. Det är inte perfekt. Man vet aldrig vad som kommer att hända eller vad som kommer ske. Livet är oförutsägbart och det är det vackraste med hela livet.


Ville bara säga min mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0