Tvingade patienter att slåss

De skulle ta hand om förståndshandikappade ungdomar.

Istället tvingade vårdarna patienterna att slåss mot varandra. Som underhållning. På måndagen kom den första domen i Texas.

De hade ett eget Fight Club.

Men det var inte vuxna män som valde att slåss.

Utan förståndshandikappade som tvingades av sina vårdare.

Sparkade igång dem

Händelsen utspelades på Corpus Christi State School i Texas.

På nätterna knuffade personalen patienterna mot varandra tills de började slåss. Ibland sparkade de på dem för att få igång dem. Personalen nöjde sig inte förrän patienterna slogs, brottades och ströp varandra.


Vafan rent ut sagt!
Hur kan man göra så? Jag bara undrar.
Jag blir så arg på sånna människor som inte har någon som hälst respekt för andra människor.
Ledsen blir jag också.
Ledsen för vad de handikappade människorna behöver stå ut med till dom de ska lita mest på.
Ledsen för att människan är en så grym varelse.

(artikeln är tagen från aftonbladet.se och du kan läsa hela här)


Kommentarer
Postat av: lantmys

Sv: Ja jag med helt klart, med rätt sällskap kan det kanske rent ut av bli en ganska kul upplevelse!

2009-07-08 @ 08:33:41
URL: http://lantmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0