Vikt och utseendefixering - Min åsikt

La precis ut detta på bilddagboken och valde nu att lägga ut det här med. Bara för att säga min mening en aning.


Såhär ser jag ut när jag vaknar för er som ville veta



Ja bombadera kommentarsrutan om hur ful jag är nyvaken. Tss, ni är bara avundsjuka för att jag vågar det inte resten utav detta sketna sverige vågar, nämligen bjuda på sig själv.



Jag vet inte varför jag är så irriterad, jag bara är det. På detta jävla utseendefixerade värld där alla måste se lika ut. Alla måste vara size 0, alla måste vara blonda, alla måste var fullt sminkade varje dag, alla måste göra dittan och dattan. Men ffs, lev lite också kanske? Vad är problemet?



Tror du på fullaste allvar att du kommer vara lyckligare ifall du ser ut som en modell? Tror du att du kommer vara lyckligare ifall du beter dig precis som "den där populära tjejen"? Det tror inte jag. Men är du där emot dig själv och njuter utav livet tror jag att du kommer vara lyckligare.



Nu kan detta tyckas vara hyckleri då jag trotts allt satt upp nyårslöften för att jag ska gå ner i vikt och ja, jag håller med. Det är hyckleri för jag är inte nöjd med mig själv, inte för fem öre. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat mig i spegeln och gråtit och jag vet inte hur många gånger jag har gjort saker jag inte behöver nämna här som jag ångrar idag då det förstört min kropp. Men jag lär mig att leva med det jag gjort och går vidare i livet, och jag har lärt mig att det är såhär jag ser ut och jag kan vara snygg ibland, även lilla jag.



Innan trodde jag att ifall jag "bara gick ner så mycket så kommer jag bli såååå lycklig!", men det satte bara nya krav på mig själv. Så nu försöker jag inte gå ner i vikt för att jag ska bli lyckligare utan för att jag ska må bättre! För jag är trotts allt överviktig, och det är inget man vinner med i längden (inte häller undervikt). Lagom är bäst som man säger, och jag vill bli lagom. Men det ska inte hindra mig från att leva. Man måste kunna tänja på sina regler och löften. T ex blir man bortbjuden så kan man inte säga NEJ till allt, det går inte och se när alla andra njuter och en annan sitter med ett glas vatten. Man måste lära sig att, det jag precis sa, lagom är bäst. Allt är bra i måttliga mängder. Även om det är chips, godis, läsk osv. Ett glas läsk eller några godisbitar är inget du kommer dö helt tvärt av. Jag lovar! Men du ska inte sitta och trycka i dig var femte minut 25 chokladbitar. Det är inget du kommer må bra av och det kommer framförallt sätta sig på vikten. Men någon gång då och då, så visst!



Och jag har inte en aning om vad jag ville få fram i denna text egentligen. Jag behövde bara få skriva av mina tankar lite.



Jag får väl se hur många som orkar läsa hela texten. Jag sattsar på 2½ som max. ;)



GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: jossan

ja, du lina.. världen e helt RETARD.. :P



Och ja orkade läsa hela :D bara för att de e morron o ja har inge annat för mig :D hähä

2009-12-28 @ 08:37:13
URL: http://vasterlund.blogg.se/
Postat av: Faster

Läste och håller med. Men tycker inte det är hyckleri att klaga på utseendefixering och ändå vilja bli sundare. Tycker det är bra att du tar tag i din vikt redan nu (så länge det inte blir fixering)- jag har precis börjat ta min vikt på allvar nu och jag önskar att jag hade gjort det för flera år sen. Inte för att jag hade varit lyckligare, men för att jag hade haft en annan ork och mått bättre både fysiskt och psykiskt. Man ska inte ha ont i knäna när man bara är drygt 30....

2009-12-28 @ 09:31:38
Postat av: unique

Jag läste hela =)

2009-12-28 @ 11:32:47
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Sannes

Medias fel helt klart, konstig skönhets uppfatning nu för tiden.



2009-12-28 @ 18:40:55
URL: http://sannehansens.blogg.se/
Postat av: felicia

jag vet att man inte mår bättre av en för låg vikt - kropper tar mer stry än man kan tro. det är inte bara medierna som sätter upp krav, det är vi själva - men går fler emot så följer ännu fler strömmen. eller vad man säger, så huvudsaken är att man mår bra ochd et sitter inte endast i vikten.

det är sant det du skriver, varken över eller undervikt är något kroppen mår bra av. vi har en krop - ettt liv. varför inte ta vara på det?

2009-12-29 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0