Pray you don't see her...

Vad det är underbart när man har helt fel ibland!

The Nun
(La Monja)
2005

Bestämde mig att äntligen titta på en skräckis, när jag för en gångs skull var ensam hemma och hade tv-rummet för mig själv, men var helt inställd på att denna film skulle totalt suga. På sista tiden har jag bara fått tag på riktigt dåliga filmer så därför var jag helt insatt i att filmen kommer vara värdelös.

Men vad skönt det är ibland när man har helt fel!

Filmen var inte den bästa jag sätt, men helt klart sevärd (Och surroundljudet gjorde inte filmen sämre direkt, tvärt om! Herregud vad verkligt det blev helt plöttsligt!).

Något som jag älskade med denna film var specialeffekterna och slutet. Hela filmen var inte baserad på specialeffekterna som så många andra skräckisar är och de var faktiskt vädligt välgjorda och slutet hade minsann en twist jag inte hade räknat med när jag började se filmen.

Tycker helt klart att ni som tycker om skräckfilmer borde åtminstånde se denna någon gång.



Ur de oheligaste av vatten återuppstår en drunknad nunna
med tyrraniska ambitioner för att hämnas på de elever
som förorsakade hennes död vid en katolsk flickskola 17 år tidigare
- en incident som tystades ner unda oklara omständigheter,
varpå klostret bommades igen. En efter en går de gamla
eleverna fasansfulla öden till mötes, oförmögna att värja
sig mot det övernaturliga väsen som tycks uppstå
ur vanligt vatten.  Det första offrets dotter, Eva, börjar snart
göra sina egna efterforskningar i saken, och kommer
stegvis allt närmare den makabra sanningen
om sin mors förflutna. Svaret på gåtan finns i den gamla
klosterskolan, men sanningen har ett högt pris
- och hur stoppar man en fiende som redan är död?



Kommentarer
Postat av: Anna

Haha har du också börjat filmrecensera på riktigt nu =) ^^

2009-12-29 @ 12:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0