Ibland kan det vara riktigt skönt med fredag!

Tänkte att jag skulle berätta om min extremt jobbiga och förvirrande morgon.

Klockan 06:30 ringer väckarklockan men idag gick det inte att stiga upp. Jag låg och drog mig i säkert en halvtimme innan jag lyckades gå upp. Suck till förkyldningar! Efter en vääääldigt seg start på morgonen så blev det till att börja stressa. Hann knappt inte med något och som tur var så lovade mamma att köra mig till tåget i vetlanda och hon hade lovat att köra Jonna till skolan. Efter ännu mera stess hade vi i alla fall lyckats sätta oss i bilen och körde iväg, men mamma körde åt fel håll.

Jag: Ehm, mamma? Ska inte Jonna till skolan?
Mamma: Men visst sjutton, hon är ju med i bilen!

Grattis!

Sen väl i stan bad jag mamma att köpa dricka åt mig och av ren förvirring köpte jag loka, jag hatar ju loka! Och det var nått erbjudande att man skulle ta två och självklart sa mamma att jag borde köpa en till som jag kunde ha i skolan. Men tack, mums jag bara ääälskar ju loka så mycket! Den andra lokan skänkte jag så snällt till Clara.


Jordgubb och Chilli.
Om ni smakar den,
 försök inte rapa!
Både för din egen
och för andras säkerhet!


På tåget blev det en blandning av lite sömn, sminkning (han inte göra det hemma) och en massa musik. Och allt det hände på bara 35 minuter. Efter att jag kommit fram till nässjö hade jag två val. Antingen vänta på bus 61 som går upp till skolan eller börja gå uppåt. Jag valde det senaste. Jag sprang in till pressbyrån, köpte en kaffe (vi ska inte ens prata om vilka problem jag hade för att bara få en kaffe) och sprang iväg. Jag han ca 300 meter sen började det spöregna. Men jag fortsatte gå. När jag var mitt i nässjö kom jag på en sak. Hur skulle jag hitta skolan från det stället jag stod? Jag fick totalt hjärnsläpp och ville ringa antingen faster eller hem och fråga hur jag skulle komma till skolan, men jag ville allt ha lite värdighet kvar i kroppen så jag bet ihop och fortsatte att gå. Så jag gick och gick men och tillslut kom jag på rätt väg igen. Regnet hade slutat men jag var blöt för det.

Några tankar under en sträcka på ca 100 meter:


Varför är mitt kaffe kallt?

Hur har jag lyckats bli blöt där?!

Vad håller polisen på med där borta?

Jag är blöt.

Varför har jag kaffe över hela handen och vart läcker min kopp?


När jag var sådär 300-500 meter innan busshållsplatsen, gissa vad jag möter. Min buss så klart! Så alla som åkte buss upp till skolan var torra, hade ingen kaffeluktande hand, var inte trötta i fötterna och kom före mig till skolan!


Efter att jag kommit in i skola, fixat till mig lite igen och tagit av mig långarmaden som var mest blöt tänkte jag sätta mig vid en dator eftersom jag inte började än. Men tror ni det funkade eller? Nej precis, efter att jag prövat 6 datorer så gav jag upp. Servern hade fått damp och i stort sätt ingen kunde logga in (fast jag lyckades sen senare under dagen, jag knäckte allt datorn ;)).


Skönt att det är fredag!


Kommentarer
Postat av: Faster

Huva. Det lät ju inte som ditt livs bästa dag. Svårt att behålla lugnet med en sådan början av dagen. Hoppas helgen blir bättre för dig!!

2009-08-21 @ 23:28:31
Postat av: JOssan

shit vilken kul dag.. :P lite roligt de där med lokan :)

2009-08-22 @ 09:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0