Tim Burton

Kan fortfarande inte sova.

Klicka på bilderna för större bild

Tim Burton måste vara en av de bästa (enligt mig) resigörerna någonsin.
Bara älskar hans sätt att göra det dystra glatt, på något himla vänster, de väldiga brytningarna i filmerna, det glada och lyckliga har väldigt klara färger osv och hur det dystra stämmningen i filmen ändå kan få en att skratta. De som sätt filmer från honom känner nog igen vad jag menar.

Satt och letade lite på internet vilka filmer han har gjort och jag hade faktiskt riktiga problem. Alltså det stog olika på olika sidor, så jag bara kopierar från Filmdatabasen.

(någon för gärna säga mig vad det är för skillnad på regi och producent)

Regi:

Aladdin and His Wonderful Lamp (1984)

Pee-wee's Big Adventure (1985)

Beetlejuice (1988)

Batman (1989)

Edward Scissorhands (1990)

Batman Returns (1992)

Ed Wood (1994)

Mars Attacks! (1996)

Sleepy Hollow (1999)

Planet of the Apes (2001)

Big Fish (2003)

Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Corpse Bride (2005)

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)

Producent:

Edward Scissorhands (1990)

Batman Returns (1992)

The Nightmare Before Christmas (1993)

Cabin Boy (1994)

Ed Wood (1994)

Batman Forever (1995)

James and the Giant Peach (1996)

Mars Attacks! (1996)

Corpse Bride (2005)


Någon som känner igen några filmer?
Själv har jag sätt Edward Scissorhands, Batman Returns, Mars Attacks!, Charlie and the Chocolate Factory, Corpsbride, Sweeney Todd och The Nightmare Before Cristmas. Hitills har jag inte blivit besviken i alla fall och kommer nog knappast bli i framtiden heller tror jag. =D

Favoriterna är helt klart Sweeney Todd och Edward Scissorhands. Se dom! Asbra, enligt mig, men även om man inte skulle tycka just dom filmerna så kan man ju alltid titta på Johnny Depp som är med i båda ;)
Haha!
                                                                 


Tyvärr så kan jag inte se nån utav dom filmerna just nu :(
Sweeney Todd äger jag inte (men den ska minnsan köpas, när jag kommer ihåg) och Edward Scissorhands är totalt väck.

Visserligen har jag ju fortfarande Corps Bride och The nightmare before cristmas hemma, men dom har jag sätt 24551556 gånger så snart kan jag dom utantill.

*suck*
Ingen som har lust att skicka lite pengar till en fattig människa så hon kan gå och köpa lite filmer eller??
;)



Jag kan berätta att nästa film ska jag verkligen se i alla fall, Alice in Wonderland som kommer ut 2010. Jag tror den kommer vara riktigt bra + hur ofta får man se Johnny Depp såhär? Haha!

Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

sv: varsågod, eller nåt hehe :) Kul att du uppskattar det.

2009-08-14 @ 11:17:20
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0