Lånekort, ingen enkel sak att få

Usch jag vill bara hem just nu! Känner mig inte särskillt pigg idag. Trött efter en natts dålig sömn och sen börjar jag bli sjuk som knappast hjälper saken. Det värsta är ju att jag måste pendla. Det finns en buss (eller var det kanske tåg? hmm..) som går strax efter skolan slutat, men den hinner jag inte med så jag får vänta en timme på nästa. Tänk på vintern och vänta på en buss i en timme i -20 grader, ja men gud vad kul det känns. Som tur är ju att jag har nyckel till fasters hem så då kan man ju alltid sätta sig där och dricka nått varmt innan man åker. Dom har ju inte så särskillt långt till stationen heller, typ fem minuter bort om man går eller nått. Skönt! :)

Men idag vet jag allt vad jag ska göra under den tiden. Skaffa lånekort och låna en bok. Skulle ju göra det igår men tror ni det gick eller? Ne då var man tvungen att ha idkort, vilket jag självklart lämnat hos faster i väskan. Sen så kunde inte ens faster få bevisa att jag var jag, nej hon var tvungen att vara min mamma i så fall. *suck*

Varför kan inte alla bibliotek vara lika enkla som i vetlanda? Där var jag 13 när jag skaffade lånekort själv! Jag bara bad om ett lånekort och så fick jag säga vad jag hette, vart jag bodde och personnumret. Självklart kunde jag ju inte de sista fyra siffrorna, men det var inga problem. "Kom med din mamma eller pappa nästa gång så kan dom säga det, här har du lånekortet varsegod och låna på". Svårare än så behöver det inte bli!
Varför krångla till det för?

Kommentarer
Postat av: jossan

amen shit va krångligt då... tur att man itne behövde id i västervik.. :)

2009-08-20 @ 15:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0