Inte mer än två barn!

Asså jag blir förbannad på vissa människor i detta land. Jag sitter och läser på aftonbladet, wendela lite och så ser man alla dessa kommentarer. Alltid när dom skriver om familjer som har mer än två barn så kommer det kommentarer som "Barnbidraget borde bara gälla till två barn, skaffa man flera får man allt betala själv" och "Så själviskt att skaffa fler än två barn. Två barn borde ju minnsan räcka". Okej alla ska få ha sin egen åsikt osv, men sånna kommentarer gör mig faktiskt förbannad.
Sen tycks en hel del männsikor i denna värld tycka att barn är ting.

Så Jonna borde inte få någon barnbidrag? Så att skaffa Jonna var själviskt av mamma och pappa?
Själv skulle jag nog lätt kunna skaffa många barn när jag blir äldre. Jag tycker barn är jätte mysiga. Visst finns det baksidor med det hela. Tid, pengar och rum. Och lite till.

Och sen är det en sak jag alltid undrat. Varför två barn? Vart man än går så är det ju "två barn och två vuxna"-rabatt. Varför är det "normalt" att vara fyra i familjen?
Jag fattar inte riktigt.

Kommentarer
Postat av: Jossan

hmm jag fattar itne heller helt sjukt juh.. tänk då våran familj som e 7 barn.. jag blir emd sur..

2009-08-29 @ 20:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0