Herpes?

Eller kanske svinkoppor? Ja vem vet, inte jag i alla fall. Allt jag vet är att det är en röd fläck under läppen som gör att jag inte kan gapa allt för stort, för då spricker den. Och det, mina vänner, är inte mysigt.

Så jag har satt mina pengar på svinkoppor och mamma på herpes.

På tal om herpes så gjorde jag bort mig lite ikväll när jag pratade med mamma.
Jag: Men är inte herpes en könssjukdom?
Mamma: Jo men det är något man kan få vid munnen ibland också. Det är inte samma sak nämligen, bara samma namn.
Jag: Jaha, och jag som trodde att man fick det vid munnen ifall man sugit av någon som har herpes.

Det kändes ju rimligt, jag menar det är ju trots allt en könssjukdom.

Så förlåt alla människor som jag sett med mun-herpes, men jag hade visst dragit en liten för snabb slutsatts om hur ni lyckats få det. Bevis på att jag egentligen är blond kanske?

Man kan ju faktiskt inte veta allt, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

amen stackarn! hoppas du blir bättre snart

2010-03-04 @ 01:58:28
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Faster

Vad jag förstår så kan man få könssjukdomen herpes i ansiktet och munsårsherpes på könet beroende på vad man hittar på i sänghalmen. Två olika sjukdomar som sagt, men de kan ändå förflytta sig lite hipp-som-happ. Men jag kan ha fel. Är ju också blond. =)

2010-03-04 @ 08:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0