Shawn of the dead & Hot fuzz

Jag är sjukt besviken på tvn ikväll!
Inget värt att se ju.
Visst Överlevarna är ju ikväll, men aldrig att jag tänker se det igen. Segt som bara den var programet. Ikväll blir det nog film istället! Frågan är bara vad.
Jag känner mig ju inte riktigt hemma i fasters filmhylla så det blir nog att rota runt endel och se vilka fynd man kan hitta. Och skulle jag inte hitta något jag är sugen att se på så är ju alltid Hot Fuzz och Shawn Of the Dead två säkra kort.

Shawn Of the Dead

Filmen Shaun of the Dead är en "romantisk zombie-komedi" från 2004 och beskrivs som en hyllning till zombiefilmer i allmänhet. Filmen är en skräck-komedi där våld och blod framställs på ett komiskt sätt, som en något mildare Splatter-film.

Shaun (Simon Pegg) och hans bästa vän Ed (Nick Frost) spenderar största delen av sin lediga tid på lokalpubben "The Winchester". En kväll bestämmer sig hans flickvän (Kate Ashfield) att göra slut, eftersom Shaun inte gör något med sitt liv. Shaun bestämmer sig för att göra något åt sitt liv för att kunna bli ihop med sin flickvän igen och försöka komma överens med sin styvfar (Bill Nighy).

Tyvärr så bestämmer sig de döda att vandra på jorden på samma gång och vad som följer är en zombieinvasion som försätter landet i kaos. Shaun flyr tillsammans med sina vänner till den sista utposten som han känner till: The Winchester.



Hot Fuzz

Hot Fuzz är en brittisk actionkomedifilm från 2007.

Nicholas Angel (Simon Pegg) är en av de bästa poliserna i London, med 400% fler gripanden än någon annan polis. Han är för bra och får andra poliser att framstå som dåliga. Därför skickas han till den sömniga staden Sandford.

Här möter han Danny Butterman (Nick Frost), en annan polis som är son till polischefen Frank Butterman (Jim Broadbent). Danny är ett stort fan av actionfilmer och tror att hans nya partner må vara en riktig "bad boy" och hans chans att uppleva livet av skottstrider och biljakter han längtar efter. Men Angel tror inte på honom och beskriver det som bara fantasi.

Men när en serie av mord inträffar i staden förstår Angel att det är något som är fel. Nu måste de försöka att försöka lösa morden innan det är för sent.



(O ja, jag är mycket lat och kopierade bara infon om filmerna, men det får ni leva med)

Kommentarer
Postat av: M i c k a

JAG ÄLSKAR SHAUN OF THE DEAD OCH HOT FUZZ :D:D:D Och Simon Pegg och Nick Frost!! <3



Haha nej men vad trevligt, visst får du det, alla tiders. kör med AnnaMariaMikaela, (:



vad gör du för roligt idag då?

2009-09-08 @ 13:01:00
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Nicke

helt underbara filmer. Två av mina absoluta favoritfilmer någonsin alltså ^^

2009-09-08 @ 13:03:07
URL: http://leadfed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0