Men vilken underbar mådag!

Morgonen började med att jag vaknade med fruktansvärt ont i magen och jag mådde illa. Det var riktigt nära att jag stannade hemma men tänkte att det kanske skulle gå över. Jag skulle ha stannat hemma. Sedan var det dags för dagens bussresa. Först är bussen försenad (som alltid) och sen när vi kommer till vetlanda bilr det totalt kaos.

I vetlanda håller de nämligen på att bygga om så vissa vägar är spärrade så busschaffören vet inte vart han ska köra. Som tur är fanns det en snäll gammal gubbe som skulle hjälpa. Problemet är ju bara att han inte hittar heller och helt plötsligt är vi i fel del av vetlanda och virrar runt. Efter att vi äntligen hittat rätt igen så möter vi min buss som går till nässjö.

Hurra!

Det var bara att vänta ute i kylan efter det lite senare tåget. Och inte kunde jag gå in i resecentrum heller, varför det? För att de av någon jävligt bra anledning stängt igen det för flera år sen så det bara står en tom lokal som man kunde suttit och värmt sig i. Men men, det var bara att le och stå och frysa.

Sen väl på tåget tänker man att allt måste gå rätt nu. Ha så fel jag hade! När vi kommer fram till Nässjöstation så åker bussen till skolan, tåget var tydligen lite försenat det med. Så då fick man stå och vänta på förstärkningsbussen i kylan. Självklart skulle det vara svinkallt just idag!

Sen har det mesta gått ganska så bra frammåt. Förutom att när jag skulle stiga av bussen så snubblar jag, slår i armbågen och håller på att landa på näsan framför 25 pers.

Och folk undrar varför jag älskar måndagar.

Kommentarer
Postat av: Ulla

...och nu kan det bara bli bättre

2009-11-09 @ 11:20:22
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Carro

NEJ! fan va jobbigt :/

sånna dagar suger verkligen :(

2009-11-09 @ 15:18:53
URL: http://carolinegrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0