Valet 2010

Usch vad jag inte gillar detta (eller gillar och gillar, jag tycker det är skitbra att vi får rösta, jag bara gillar inte att man måste bestämt sig snart för vad man ska rösta på), jag läser om partier och lyssnar på debatter men det hjälper mig inte något. Vilket parti jag tycker känns rätt i början känns helt fel när jag ser alla nackdelar de har.

För vilket parti man än väljer så kommer en massa nakdelar och dåliga saker jag inte vill ha.

Jag funderar helt enkelt på att rösta blankt, bara för att visa politikerna att jag inte gillar någon av dem. Lite "visa dem fingret och önskar att de ska skärpa sig" röstning, typ.

Jag menar det är viktigt och rösta, även om man röstar blankt. Om det är många som röstar blankt får ju faktiskt partierna en tankeställare.

T ex.
"Hur ska vi göra för att varva dessa som röstade blankt till nästa val?"
"Kanske gillar inte Sverige just detta vi vill införa/ta bort? Kanske vi ska ändra våran politik?"


Även en blank röst är viktigt, så mycket viktigare än att sitta hemma i sin soffa och tänkta "äsch, jag hinner rösta om 4 år igen, vem bryr sig?".


Bild: Länk

Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Tyvärr blir det blankt för min del. Inte tillräckligt insatt känner jag..

2010-09-16 @ 12:48:08
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: sara - mamma till wilda

Ja, jag vet, men önskar jag hade haft energin till att sätta mig in idet

2010-09-17 @ 08:20:54
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Anonym

En blank röst gynnar dom små partierna , ex. FI ,SD eller PP.

2010-09-17 @ 08:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0