En gång Johansson, alltid Johansson

Fasiken också! Fick ett telefonsamtal (eller mamma fick det) från Morfar som berättade om att jag inte kan byta efternamn som jag planerat. (För er som missat så hade jag tänkt byta Johansson mot ett gammalt utdött släktnamn på min 18 års dag.)

Hur kommer då detta sig? Jo en annan släkting har varit före mig och tagit det efternamnen och sedan satt något namnskydd eller liknande. Alltså får bara de, endast de heta det namnet jag tänkte ta. F*n.

Så gick det med de då alltså.


Kommentarer
Postat av: Faster

Bara en kort fråga. Har du möjlighet att kolla med dina släktingar som tagit namnet? Om de inte motsätter sig det hela kan du nämligen få ta dig det namnet ändå. Det enda du behöver är deras underskrifter. Så var det i alla fall när jag bytte namn.

2010-04-04 @ 16:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0