En viss platinablond fjortis får mig att se rött

Okej nu blir jag fan tjurig!

Jag mår illa när jag ser det här! =( Att folk kan vara så iskalla och behandla djur såhär.. Ja, ni kan säga tat jag har dubbelmoral som köper en äkta kanin päls, och att jag har en canada goose jacka osv. Men jag tycker fortfarande att det är hemskt hur de kan behandla djur såhär! Fyfan..

När jag skulle kopiera en video från mina videoklipp på youtube så var det någon som hade gjort en video om djur plågeri och sen hette videon "Dessies.se" så jag kollade på videon och såg hur hemskt det här är. Jag har aldrig riktigt sett hur de gör mot djuren, men när jag ser på den här videon så förstår jag verkligen varför folk kämpar mot djurplågeri.

Jag kan säga såhär att jag kan ha dubbelmoral som använder min kanin päls som jag köpte förra veckan, men ändå är emot djurplågeri. Men jag tycker att det är fel hur de behandlar djuren såhär, levande. OK om djjuren hade varit sjuka och så hade de avlidit dem och sedan tagit pälsen till att göra kläder, men att de behandlar djuren såhär illa när de är levande är hemskt! Jag är helt emot sånt här. Men jag känner fortfarande inte att jag precis kan göra någonting åt saken. Jag menar, även ifall kanske 5,000 människor i sverige slutar köpa päls och står och demostrerar mot det här, så spelar det inte så stor roll eftersom att de i te.x Kina som håller på såhär mot djuren har ingen aning om vilka de här små 5,000 människor som klagar, och bryr sig inte och fortästter då göra såhär mot djuren. Det här kommer nog aldrig att stoppas, för alla har inte samma åsikter och tycker synd om djuren.. Tyvärr!

Och därför så kan jag köpa kanske en kanin päls om jag verkligen tycker att den är snygg och värd det, men jag tycker fortfarande att det är hemsk så som det gör mot djuren. Ja, mina åsikter kanske låter helt sjuka, men vad fan ska man göra åt sånt här? =(

Dessie


Ursäkta att jag säger detta, men den här bruden är ju helt pantad i huvudet. Hon tycker det är okej att bära päls, samtidigt som det är fel att behandla djuren såhär.

"Jag kan säga såhär att jag kan ha dubbelmoral som använder min kanin päls som jag köpte förra veckan, men ändå är emot djurplågeri. Men jag tycker att det är fel hur de behandlar djuren såhär, levande. OK om djjuren hade varit sjuka och så hade de avlidit dem och sedan tagit pälsen till att göra kläder, men att de behandlar djuren såhär illa när de är levande är hemskt! Jag är helt emot sånt här. Men jag känner fortfarande inte att jag precis kan göra någonting åt saken."

Nej man kanske inte kan göra något idag åt saken, men om man står på sig och får med mer folk så kan man ändå förändra världen. Eller hur? Om vi säger att varje år slutar 2000 svenskar att använda päls, det är ju alltid något. Då har 20 000 personer slutat använda päls inom 10 år, det måste ju märkas något. Eller hur?

Allt kan inte ta 24 timmar, ibland kan saker och ting ta lite tid.

Ja ni får tycka att jag är någon slags bitterfitta (ta inte illa upp Fröken Bitterfitta) och som bara tjatar om dessa pälsdjur. Men jag tycker det är så oehört fel och jag mår illa av de som bär något dött på sig. Jag tycker bara det är sjukt, grymt och oehört ofrächt.


Kommentarer
Postat av: julia

hon e helt blåst i skallen den lilla bruden. hon snackar om skit hon inte har en aning om i sin blogg..



jag har en tävling i min blogg, intresserar den dig ?

http://magnific.blogg.se/2010/march/tavling.html

2010-03-08 @ 18:53:25
URL: http://magnific.blogg.se/
Postat av: mmautildah'

haha låter kul ;D,

jag spela petville& svarar på kommentarer^^

2010-03-08 @ 19:17:37
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: Jossan

vilken jävla efterbliven människa.. helt jävla RETARD..

2010-03-08 @ 20:06:55
Postat av: Emelie <3

Åh vilken mysig blogg du har (:

Kramis <3

2010-03-11 @ 18:32:58
URL: http://hahaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0