Sjukan

Igår fick man göra ett litet besök på akuten och vid halv 3 (tror jag det var) inatt.
Allt började vid sex tiden när jag skulle åka hem från vetlanda. Helt plöttsigt kände jag att jag hade ont i magen. Tänkte inte så mycket mera på det utan gjorde som vanligt. Satt vid datorn och slappade efter jag kommit hem. Då var det fortfarande inte så farligt, men sen när man reste sig upp var det värre.

Ni vet dom där stackars små tanterna som alltid går över övergångsställerna när man har brottom?
Ni vet dom som nästan går dubbelvikta och går saktare än en snigel?
Så var jag igår!
Det gick inte att gå upprätt för det gjorde allt för ont och det gick bara att ta myrsteg, annars gjorde det skit ont det med.

Det gjorde så j*vla ont att jag trodde jag skulle dö där ett tag. Det gick knappt att äta heller får då känndes det som om jag skulle spy upp allt igen.

Vid 10-11 tiden på kvällen sen blev det att åka till akuten efter att jag inte pallade mer och började gråta för jag hade så himla ont. På akuten var det, som tur var, knappt inget folk så vi fick komma in efter bara en kvart. Där fick jag träffa undersköterska, sjuksköterska och någon läkare. Dom klämde, kände, tog urinprov och blodprov. Det var inte särkillt kul att ta blodprov eftersom jag är så grymt rädd för nålar (som vissa kanske vet). Lite panik och så, men det gick efter många om och men.

Ett tag trodde dom att jag var gravid och att något gått snett i kroppen. Ja sa till dom att det var omöjligt, men dom var tvungna att kolla efter i alla fall. Självklart var jag inte gravid, men det var nästan så att jag började tro på det. Jag menar när alla tror att man är gravid så är det nästan så man själv tror på det. Haha

Men efter lite tester och en hel del väntan så upptäckte dom att jag var 100% frisk. Förutom att jag hade ont, var blek och hade feber, men annars var det inget fel. Så det var tankar på att lägga in mig men sen kom vi fram till vad det var. Jag har ju haft liknande problem innan (dock inte så ont som jag hade denna gång) och jag har endel problem mensen så då fick vi fram en förklaring. Ägglossning.

Allt denna smärta, feber och sedan sjukhusbesök pga att mensen snart kommer?!
Ja det var problemet. Något gick lite snett i kroppen helt enkelt och så fick jag åka till akuten. Tydligen var det ganska vanligt att man någon gång i livet som tjej kan få problem med det, men ändå!
Det kändes lite lagom fånigt när man skulle åka hem kan jag lova, men nu har man ju ett svar på vad det var i alla fall.

Nästa gång jag åker till sjukan så ska fan läkarna skita i vad det är för sår på mina armar!

Kommentarer
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Ush det lät verkligen jobbigt :/

2009-09-12 @ 23:15:11
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0