Tisdag

Som vanliga dagar börjar dagen med att klockan ringer vid 5. Det är inte kul kan jag lova!
Fast idag gick det skitlätt! Jag var faktiskt ganska pigg, bara för att jag somnade redan vid 21-22 tiden igår. Problemet var bara att när man vaknade så kändes det som om man hade ett stort sår i hela halsen. Det gick ju inte ens att andas utan att det kändes som om man skulle dö av smärta! Och inte hjälpte te heller, gick inte ens svälja överhuvudtaget. Så det blev att sjukanmäla sig och gå och sova igen. Gick väll lite sådär men lite sömn fick man ju i alla fall.

Sen vid 7-8 tiden så akut ringde mamma till min mobil. Jaha då hade Martin "försovit" sig så mamma hade ringt till farmor och frågat ifall hon kunde köra Martin till skolan, vilket såklart hon kunde. Gulliga farmor. Men i alla fall, mamma akutringde mig och sa att jag var tvungen att prata med Martin och se vad som var fel. Han har inte gått en enda tisdag förens idag. Så det var ju bara att springa upp ur sängen och sitta vid frukostbordet och prata med Martin.

Som vanligt fick jag ju inte något särskillt ut från honom så det var bara att köra iväg han till skolan när farmor kommit. Sen var det ju lite lagom svårt att somna när man fått stressa upp ur sängen som en idiot bara 30 minuter tidigare. Så dagen bestod av att titta upp i taket, fixa headern och sitta och glo på datorn.

Sen vid näst sista lektionen hade Martin ringt farmor och bett henne hämta honom vid skolan. Då mådde han inte bra sa han, men jag känner honom. Han var "sjuk" och något var fel. Så det var ju bara att sätta sig ner på hans rum och prata. Efter 30-45 minuter så sa han äntligen vad det var! Det tar tid att försöka förstå och kunna hjälpa Martin, och det är bara jag i stort sätt som kan göra det här hemma.

Det var likadant när jag gick i Gamleby. Mamma och pappa ringde och frågade om jag inte kunde prata med Martin för dom kunde inte få ut något från honom, och självklart hjälper jag ju till! Så man fick sitta i Gamleby med telefonen och prata med Martin som var hemma här i Korsberga. Det känns ju lite jobbigt att han inte kan prata med mamma och pappa, men jag förstår honom och det känns ju faktiskt skönt ändå att han kan prata med någon!

Ja sen så har man bara gått och vandrat runt här hemma. Tittat på tv, lekt med datorn och haft allmänt tråkigt. Fattar ni hur långsamt klockan går när man har tråkigt eller? Och nu går man mest runt och väntar på att klockan ska bli 22 så man får titta på true blood. Har ju köpt mitt goda te igen så det blir att krypa ner i soffan och dricka "pepparkakste" (har inte en aning om vad det smakar egentligen, men det luktar pepparkaka i alla fall).
Mums!

Jaha, det var väll min tisdag.
Har ni gjort idag då?

Kommentarer
Postat av: felicia

man bliur nog aldrig nöjd med headern, men det kanske är bra, för då byter man lite då och då och det är skitkul för läsarna:) jag tycker iaf att den var fin:)

skönt att han kan öppna sig mot dig lina, du är en bra syster, ha det kanon<3

2009-09-23 @ 19:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0