Tv - My very best friend

10 minuter efter att jag skrev förra inlägget kom jag på att True Blood är ju inte ikväll, det är ju i morgon!
Jaha då har man väntat förgäves då.
Men inte blev jag ledsen särskillt länge för jag hittade en rolig sak i tvtidningen.
På torsdag börjar en serie jag villjat se ett tag nu. Jag såg reklam på serien när den skulle börja i USA och den verkar vara precis i min smak. Vad är det då för serie?

Jo United states of Tara
Showtime är bra på att producera skruvade komedier och denna serie är inget undantag. Den handlar om en gift kvinna som har två tonårsbarn. Själv har hon en personlighetsstörning. Ibland är hon sig själv, Tara. Men ibland ändrar hon personlighet till Alice som är den perfekta hemmafrun som sätter tilltron till traditionella värderingar. Andra personligheter är Buck som är man och ett stort fan av öl och motorcyklar och T som är en marijuanarökande slampig tonårsflicka.



Den kommer att visas klockan 22:05 på kanal 9
.
Och sen upptäckte jag att på fredag (25/9) på kanal 5 klockan 21:00 visar dom Red Eye.
En film jag viljat se ett tag nu.
Amerikansk thriller från 2005.
Lisa Reisnert hatar att flyga men kliver ändå ombord på nattflyget till Miami. Det börjar bra för Lisas del. Till sin förtjusning upptäcker hon att hon fått platsen bredvid Jackson Rippner, samme man som hon småflörtat med i flygplatsens bar. Men det som först verkar vara ett sammanträffande visar sig snart vara noggrant planlagt. Bara minuterna efter att planet lämnat startbanan visar Jackson upp sitt rätta jag.

Och så kommer de visa Mars Attacks! på 6:an vid 22:00! Hur bra är inte den filmen liksom?
Amerikansk actionkomedi från 1996.
USA:s president får plötsligt kontakt med utomjordingar från Mars och ordnar ett möte med dem. Det visar sig snart att marsmänniskorna inte har fredliga avsikter. Beväpnade till tänderna och med ironiska leenden på läpparna invaderar de jorden - bara för skojs skull.

Parodi + Tim burton = Skitbra!

Det blir att blippa på fjärkontrollen som en idiot alltså ;)




Min tv-tablå

Mådag
Dexter (tv6 22:30)

Tisdag
-

Onsdag
True Blood (SVT1 22:00)

Torsdag
Criminal Mindes (kanal 5 21:00)
United States of Tara (kanal 9 22:05)

Fredag
-

Kommentarer
Postat av: L

om du vill se alla avsnitt av True Blood så gå in på ch131.com :P

2009-09-24 @ 19:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0