Sitter och räknar på min ekonomi...

och jag får inte ihop det. Inte alls. Jag behöver ett jobb!
Ett kväll-, lov- och helgjobb (ja jag kan ju knappast jobba under skoltimmarna). Och jag räknar ju inte med mycket pengar heller. Jag menar bara några hundra lappar extra i månaden skulle göra skillnad.

Men då finns det ett problem. Eller nej, två. Eller till och med tre faktiskt.

1. Det finns knappast jobb till de som gått ut skolan och söker jobb, hur ska någon som bara vill jobba lite strötider få jobb? Visst dom kan ta mindre betalt för mig osv, men det är faktiskt svårt att få jobb nu.
2. Jag ska orka med! Tänk er att först gå en hel dag i skolan och sedan ställa sig på ett jobb. Så en vanlig dag kanske skulle innebära att stiga upp vid 05:30, gå i skolan till 15:30, åka till jobbet och sedan jobba till 18-20 tiden. Sen ska ju inte skolarbetet hamna allt för mycket efter. Men samtidigt är det ju bara att bita ihop, vad finns det mer att göra liksom?
3. VART?!

Nehe, fram med penna och papper! Här blir det att skriva något CV liknande och sedan vandra runt i vetlanda och leta!


Ge mig?


Kommentarer
Postat av: Faster

Tipsar om att Posten i Nässjö ofta vill ha deltidsanställda och timvikarier. Kanske skulle det funka de dagar du sover här?

2009-10-27 @ 17:49:34
Postat av: Smsa Låna

Kul blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-01-12 @ 23:03:17
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0