Quarantine



En nyhetsreporter och hennes kameraman följer arbetet på en brandstation - men de hade inte räknat med att den första utryckningen kan komma att bli deras sista! Nu är de fångar i ett hus som satts i karantän på grund av ett dödligt virus och de enda bevisen för vad som hänt är materialet de själva spelat in.

Om du frågar mig så låter det som alla andra försök till skräckfilmer som sedan misslyckas totalt. Har precis börjat titta på den och i början är den väldigt seg kan jag berätta, men det jag har sätt hitills har faktiskt varit ganska bra (när den väl började). Den lyckas nästan skrämma mig lite då det är en "helt-plötsligt-hoppar-det-upp-en-gubbe-i-ruta-utan-förvaning"-film. Sånna filmer tycker jag om. Filmer ska överraska och skrämma tycker jag. Då är de som bäst!

Skådespelarna, för mig, är helt okända. Namn som Steve Harris, Jay Harnandez och Johnathon Schaech har jag aldrig hört talas om tidigare. Men det behöver inte alls vara en nackdel i en skräckfilm, nästan tvärt om faktiskt. Men det är faktiskt en person jag känner igen och det är Jennifer Carpenter. Om det är någon mer än mig som sätt tv-serien Dexter (avgudar den serien!) så kommer ni snabbt känna igen henne som Dexters fostersyster Debra Morgan. Det tycker jag verkligen om att hon var med i filmen.

Kommentarer
Postat av: Erika

orginalet Rec är så mycket bättre ! quarantine är ju endast en amerikansk version av dem filmen eftersom amerikaner vägrar ju se utländska filmer och måste göra egna versioner !

2009-06-29 @ 22:54:09
URL: http://erajka.blogspot.com
Postat av: Alexandresen

har även den här versionen fast jag med har den spanska versionen, jag har bara set den spanska versionen av den här filmen som hetter REC

2009-10-26 @ 00:39:15
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0