Yay för förkyldning!

Ja nu har jag snart överlevt en hel dag. Antagligen var det ju inte svininfluensen då jag redan skulle vara död vid det här laget eftersom man nyser en gång sen dör man, eller typ nått sånt försöker ju media få det att se ut i alla fall.

Men idag har varit en väldigt konstig dag. Ena stunden har jag legat under ett tjockt duntäcke fullt påklädd och hackat tänder medan nästa stund så sitter jag i bara t-shirt och jag svettas som om det vore sommar och 45 grader i skuggan. Men sen har allt bara försvunnit. Jag mår prima och tänker "Ja men nu mår jag ju bra igen, lite vila var allt jag behövde i morgon kan jag nog gå i skolan igen" och sen tar det max fem minuter och jag har ont i halsen, snörvlar, fryser/svettas och har ont i örat. Den som sa att jag är normal ljög.

Men ni som nu läser detta och tror att jag skolkar har helt fel. Jag tänkte faktiskt åka till skolan och jag åkte till och med till vetlanda, men sen gick det inte längre och i stället för att ta tåget till nässjö så blev det bussen hem. Men jag min idiot såg lite fel på tiden så jag fick sitta i 1½ timme i kylan och huttra innan jag äntligen kunde sätta mig i en buss som var någorlunda varm.

Sen när man äntligen var hemma (och man mådde sämre än någonsin) så bytte jag om till pyjamas, tog på mig mina fjantigt fula tofflorliknande saker och kröp ner i soffan med kudde och täcke.

Och om någon i familjen undrar vart den sista glassen tog vägen så var det absolut inte i min mun den försvann!



Syns det att jag mådde skit eller?


Inte världens finaste kanske, men dom
värmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0