Morgonstund har guld i mun, eller nått sånt kanske

Morgonen idag:
Känner att kudden börjar vibrera och låta en massa. Det är väckarklockan till mobilen som ringer för femte gången utan att jag vaknar. *suck*
Stänger av alarmet och tänker "Bara fem minuter till". Dom fem minuterna blir till 30 minuter, då kommer mamma in i rummet. "Dags att vakna kanske?".
"Ja jag ska, ge mig bara fem minuter till snälla". Och visst gör hon det, men ännu en gång blir dom fem minuterna lite längre än tänkt. Nämligen två timmar istället.
"Nu sticker jag snart till jobbet, hade du tänkt att sova bort hela dagen eller?" Nej det hade jag ju inte,jag hade ju tänkt att vara duktig ochgå upp tidigt idag, men det blev som vanligt.
Såhär är det varje morgon, när har jag tänkt lära mig att fem minuter blir till timmar?
När ska jag lära mig att stiga upp på morgonen och sova på natten?
Aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0