Torsdag

Nej jag har inget bättre för mig att göra.



Dagen började med, ja vakna självklar och sedan frukost. Efter frukost, sminkning, hårfixande och så klart efter att tagit på sig kläder, så satt jag med denna lilla, söta, busiga, underbara hund. Jaja, klaga på bilden ni. Men snacka om att bli dissad inatt då! Han kom inte in till mig och sov, nej han föredrog soffan inatt tydligen. Så lågt ju! Haha, älskar lilla Knuten ändå :)

Sen åkte man till brinell. Visst jag tycker om skolan och så, men jag är så skoltrött! Vill verkligen inte gå i skolan men känns som om man egentligen inte har så mycket val. Vad ska man göra annars då? Sova hela dagarna (jag är inte emot det i alla fall)? Nej det är bara att försöka fixa med bussar, bil och tåg och försöka släpa sig till skolan i tre år.

I skolan idag var det Tyska, Fotografering till matkorten, Data (hjälp vilken skillnad från gamleby! Gamlebys datorlektioner är som dagis om man jämnför!), Engelska och Mediaproduktion. Lite halvsegt, men det gick. Sen var man nere i staden och vandrade runt lite. Köpte upp mina sista pengar på fika och satt och läste bok medans man satt och käkade blåbärsmuffins, mums!

Sen fixade jag äntligen ett bibliotekskort! Bibliotekskort numer fyra. Korsberga (den som inte är med på bilden för den är "tilfälligt" borta) Västervik, Nässjö och Vetlanda är fyra ställen där jag nu kan låna böcker.

Sen var det bara att åka hem. Efter mycket väntan. Skönt att få komma hem, men inte särskillt kul att sitta i buss, fast jag överlever, jag är ganska van efter fyra år med bussresande.


Såhär ser man ut ifall man är tröttare än tröttast,
har extremt tråkigt och haft i över tre timmar och bara vill,
har en busschafför som är tjurig som aset och
kör som om han fick körkortet från ett flingpaket.
Hurra!

Sen fick jag ju en trevlig överraskning när jag kom hem med jue. Brispapprerna hade kommit hem. Trotts att min budget är riktigt dålig och jag är pank hela tiden så har jag bestämt att bli medlem i bris. Det finns alltid de som har det värre än en själv och det ända stöd de kanske har är just bris. Så efter att jag sätt reklamen på kanal 5 om bris så gick jag med direkt! Det kostar ju bara 100 kronor per år! Ca 8 kronor i månade, det är ju verkligen inte så farligt. (klicka här -->BRIS<-- för att komma till den sidan där man blir medlem på bris)
Bilden är en länk!

Fast det var nog det enda positiva idag. Resten av dagen har inte varit särskillt bra och det har blivit endel bråk här hemma pga mig, men det löste sig det med.

Nu ska jag i alla fall försöka sova lite och hoppas dagen i morgon blir bättre. Mamma är ledig med så jag ska försöka fjäska som bara den så kanske hon kan köra mig till skolan så man slipper pendla.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0