Alla förtjänar en chans, döm inte för fort

Varför ska allt folk bry sig hur andra är hela tiden för?
Varför kan man inte ägna energi på t ex svältande barn, katastrof offer eller de som blir psykiskt eller fysiskt misshandlade hemma. Nej det finns ju viktigare saker, som att bry sig om vad folk har på sig och vad de lyssnar på.

Denna person som skrivit detta kan jag inte se som en mogen och vuxen man. Jag ser honom som ett litet barn som måste hacka på andra för att se sig själv som "tuff" och som "alla andra".

Jag menar inte att man inte får vara nyfiken på andra musikstilar eller stilar överhuvud taget, jag menar bara att man ska behandla alla med lika mycket respekt och att man inte ska trycka ner en hel grupp. Sen finns det väll alltid skitstövlar i alla grupper. Raggare, punkare, "emo" osv, alla har de någon som är skitstövlar i sina "grupper". Men för det behöver man faktikst inte dra slutsattsen att alla i den "gruppen" är så. Gör man det så är det kanske dags att komma ut den lilla lådan man lever i och faktiskt öppna ögonen och titta ut i världen.

Jag vet att jag själv kan vara välldigt snabb att dömma folk, men jag försöker verkligen att inte göra det. Jag försöker se allt på deras sida också. Snälla, börja göra det ni med. Alla förtjänar en chans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0